Habar n-ai ce minune s-a întâmplat zilele acestea pentru Liga 1!

Marius Mitran, directorul de comunicare al LPF, anunță că va fi semnat noul contrat prin care meciurile din Liga 1 vor fi transmise-n continuare de Digi Sport, Telekom Sport și Look Sport.

Condițiile ar fi aceleași ca și până acum – 27,5 milioane Euro + TVA / fiecare dintre cele 5 sezoane care vor urma.

De ce e o minune?

Pentru că deși avem un fotbal bun raportat la nivelul investițiilor și deși obișnuim să credem că produsele valorează atât cât se plătește pe ele, lucrurile sunt un pic mai complicate.

În mare, acest contract spune multe mai ales despre concurența de pe piața serviciilor de cablu.

Concret, teama RCS – RDS și Telekom de-a nu pierde cumva abonați în caz că lipsesc din acestă poveste a transmiterii Ligii 1 le face să plătească o sumă care nu pare nicium recuperabilă orice calcule matematice.

Cineva din conducerea acestor companii își asumă acele pierderi și le consideră costuri de marketing. Personal, le-aș considera „costuri de frică”.

Ca să fie mai ușor de-nțeles cum arată o ciudățenie provocată de această frică sănătoasă pentru client, gândește-te că din același motiv ai parte cam de cel mai bun net și cablu din lumea asta raportat la cât plătești pentru ele.

În fine, e amuzant și faptul că cluburile din Liga 1 primesc aceste sume imense doar pentru simplu fapt că există, nu pentru că ar face niște acțiuni concrete pentru a le merita.

De ce scriu asta?

Dincolo de dorința mea de-a atrage atenția asupra unor lucruri care nu-s suficient discutate-n presa noastră, am aflat că președintele Stelei, Valeriu Argăseală, le-a propus colegilor săi de la celelalte cluburi să nu vândă la acest preț.

Concret, Argăseală a susținut că dacă s-ar ține tari pe poziții și ar cere mai mult, ar obține până la urmă.

Omul a luat în calcul inclusiv ideea de-a-ncepe noul sezon fără ca drepturile să fie vândute pentru că cei doi mari coloși telecom ar ceda ulterior și ar oferi cluburilor un contract superior celui actual.

Știi care-i culmea?

Că Argăseală e posibil să fi avut dreptate.

Nu-n sensul că meciurile din Liga 1 valorează chiar mai mult decât se plătește pentru ele, ci-n sensul că RCS – RDS și Telekom ar fi putut ceda-n cazul unei astfel de situații.

Dacă Liga 1 își poate reuni membrii și discuta despre ce strategie să aplice, pentru cumpărători e riscant să se-nțeleagă să nu plătească sau să se-nțeleagă să plătească mai puțin decât li se cere.

Guvernul e-nfometat și face presiuni asupra Consiliului Concurenței să acționeze ceva mai energic pe diverse piețe date peste cap de înțelegeri anti-concurențiale.

Nu știu ce semnale concrete au companiile, dar nu m-ar mira ca cineva să le fi spus să fie cuminți în următoarea perioadă.

Și-au fost, cu costurile de rigoare.

2 comentarii la „Habar n-ai ce minune s-a întâmplat zilele acestea pentru Liga 1!”

  1. Eu intreb cat se poate de sincer: exista cifre de audienta pe meciurile din Liga 1 si chiar se uita lumea la meciuri din campionatul intern? In anii ’90, fotbalul era fenomen de masa, avea stadioane pline si era lider de audienta macar la derby-uri, dar acum, cand in afara de Craiova si FC FCSB (Steaua), toate echipele au media de spectatori sub 4000, pe cine intereseaza fotbalul intern si de ce firmele de telecom risipesc atatia bani pe un produs care nu se vinde? e un fel de mita ascunsa sau cum?

  2. Există cifre de audiență, dar nu sunt relevante-n totalitate. În mod evident, un meci la care se uită sub 100.000 de oameni la nivel național nu-și acoperă vreodată costurile.

    Totuși, cabliștii au încăsările principale din abonamente, iar meciurile reprezintă o ancoră pentru vânzarea acestora. Din calculele lor, ar pierde mai mult prin lipsa meciurilor din grila Digi Sport sau Telekom Sport decât pierd prin achiziție.

    Sigur, și-n curtea lor există voci care susțin că n-ar pierde mai mult.

    În fine, după părerea mea, RCS – RDS este o companie care se pregătește de ani buni de vânzare și atunci consideră mai important să aibă un număr mare de abonați decât să aibă pierderi ici – colo.

Lasă un comentariu